Verborgen reclame?

Tanja   27 september 2013   2507 x bekeken  
Trends

Overal zie ik ze... Ben ik de enige?

Ik zie ze om de nek van coole hipsters, om een mooie meisjes vinger, in het boek A year in the life of Facehunter van Yvan Rodic en bij de fall/winter show 2013-2014 van modeontwerper Lanvin.

Woorden gedragen als sieraad. Woorden als "love", "Happy", "Oui".

De nieuwste vorm van reclame?

Maar reclame voor wat?

Afgelopen zomer vond ik mezelf terug aan mijn werktafel koortsachtig "grace" buigend van dik ijzerdraad. Letters gebogen in een soort doorlopend handschrift, alsof je je pen niet van het papier mag lichten. Schrijven met metaal in een vloeiende lijn. Ik kan zeggen dat het makkelijker klinkt dan het is.

Waarom zou je vragen?

Het onbuigbare buigbaar maken?

Het onmenselijke haar menselijkheid terug geven?

Het onmogelijke binnen handbereik brengen?

Wat zeggen deze woorden?

Voor mij stond "grace" voor het onbeschrijfelijke grote en goede, wat zonder moeite door mijn leven stroomt en altijd voor mij zorgt. Ik vergeet dit zo vaak als ik mijn kleine leventje leef met al haar ups en downs.

Ik wilde dat woord als een identiteit om mijn arm, zodat ik er steeds weer aan herinnert zou worden. Dat ik dankbaar mag zijn voor alles. Dat alles een reden heeft. Vandaar de doorlopende lijn. Vandaar het menselijke niet-perfecte handschrift.

Zou dat zijn wat Lanvin en de draagster van het "oui"- ringetje ook willen zeggen?

Willen we onszelf en misschien ook anderen inspireren tot.. tja.. wat?

Inspireren om ons mooiste, grootste zelf te zijn iedere dag weer.

Your Style LabYour Style Lab

Niet in perfectie, maar gewoon als mens. Ons herinneren om echt contact te maken als die mens en geen gelegenheid onbenut te latOf denk je dat ze met die woorden iets anders bedoelen? Laat het me weten en tot die tijd, houd ik mijn ogen en oren wijd open. Ik ben benieuwd of ik nog meer van deze trend ga zien.

Your Style Lab

X
Home   /   Blog   /   Verborgen reclame?